Huvudvärk och dess förklaringar

 Tre portioner värktabletter har inte lyckas avhjälpa min huvudvärk idag, men även om jag skulle vilja skylla allt på de prognosapplikationer, excelfiler och powerpointbildspel som jag suttit och svettats över idag så finns det nog en annan förklaring.


Jag var på klubbkväll på MQ igår kväll och provade en helt ny form av shopping. De bjöd på snittar, vin och 25% rabatt på hela kollektionen. Jag har ingen som helst självdisciplin normalt sett, men med ett glas vin i kroppen är det direkt farligt för mig att vistas i klädaffärer. Den snygga tröjan som jag direkt fastnade för visade sig kosta 799 kr och det kändes lite för dyrt för en stickad tjocktröja. Den andra gången jag passerade hyllan med favorittröjan så kändes det plötsligt lite billigare och den tredje gången (när jag fått i mig 1,5 glas vin) kändes det som ett superfynd - jag får vara glad att jag inte köpte 2 på samma gång. Jag tål helt enkelt inte vin - jag blir bakis efter bara 2 glas och jag tror mig vara miljonär efter endast 1 glas. Jag fick dock en liten goodie-bag med inköpet - en spegel, lanyard och lypsyl och sen tjatade jag mig till en klädroller också - gratis är gott ;-)


(Min kassa mobilkamera har försökt avbilda en kabelstickad tröja med sjalkrage och en liten brun-vit blomma samt innehållet i min goodiebag.)

Kommentarer
Postat av: Vännen J

Hahaha, det där är liiivsfarligt, kombinationen alkohol + kreditkort.

Vännen C och jag har dock testat följande metod, som vi vill varmt rekommendera, för att garantera välfyllda påsar vid shoppingdagens slut, påsar med kanske lite oförutsedda varor, men man behöver väl förnya sig också? Och inte bara köpa samma paltor igen och igen?

Metoden lyder som följer:

Piff hemma. Man måste känna sig snygg när man ger sig iväg.

Träff med god vän på lämpligt utskänknings ställe. Förtär ett glas vin, på max 15 minuter.

Shoppa i 90 minuter

Paus för ett glas vin i max 15 min

Shoppa i 90 min.

Upprepa så länge man orkar alternativt tills affärerna stänger/pengarna tar slut.

Försök inte förtära mer än ett glas vin, och bli inte sittande för länge. Då är risken överhängande att det hela förvandlas till baksmälla istället för välfylld garderob.

Kram

2008-10-27 @ 18:37:28
Postat av: Agneta

Kanonidé - varför har inte jag kommit på den förut?!Det är ju den perfekta lösningen för en tom garderob och ett överfullt plastkort! Det är kanske inte lika bra med ett inte så överfullt plastkort -men sådana världsliga saker bekymrar en ju inte efter 2 glas vin!

...och så blir det ju spännande att vakna upp dagen därpå och upptäcka vad man har köpt ;-)

2008-10-28 @ 12:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0