Nyhets-spärr

Tack för alla vänliga ord - jag kan tyvärr inte se det själv, då jobb-pc:n är spärrad för streamade sändningar. Jag kan alltså varken se mig själv eller några av mina kollegor som uttalat sig, vilket känns lagom proffsigt då journalisterna ringer och ber mig kommentera kollegornas uttalanden.
Vad ska jag säga?
"- Nej, vi får inte titta på nyheterna på jobbet, så jag vet ingenting".
Nu har jag skickat ett brev till mina båda chefer och sagt att jag inte tar några fler media-samtal om jag inte kan få tillgång till nyheter på jobbet.
...å andra sidan - om jag tvingats se mig själv hade jag nog bara fokuserat på hur tjock och gammal jag ser ut. Det är nog det min arbetsgivare är ute efter - att rädda min självkänsla från fler knäckar  ;-)

Sådärja, det var dagens arga utbrott - back to work!

Kommentarer
Postat av: Anette

Men nu måste dom väl ändå ta och skärpa sig! Klart du måste få se på sånt på jobbet! Det skulle ju också kunna vara så att du vill se nån Youtube-video eller annat jobbrelaterat material. Eller nåt tv-program du missat, sånt är viktigt!

2008-10-01 @ 13:16:41
Postat av: Agneta

Exakt!

Youtube-andet saknar jag verkligen, det är ju skandal att man inte kan få kolla på Björn-sketcher eller se schlagervideosar. Det är väl också en slags nyheter, ju(!!!)

2008-10-01 @ 14:58:57
Postat av: golfarn

Bra framträdande.

2008-10-06 @ 23:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0