Dagismodet

Äntligen fredag, men det innebär knappast något partajande för mig - tvätten ska tvättas, lägenheten ska strykas och maten ska skuras..eller hur det nu var.
Jag måste också göra en ordentlig genomgång av lilla E´s garderob så att jag slipper otrevliga överraskningar på morgnarna - hon har en sådan underlig stilkänsla och lyckas varje morgon överträffa gårdagens outfit i konstighet. Stickade tjocktröjor under ärmlösa sommarklänningar är tydligen ett himla hett mode för dagens 3-åringar, liksom kombinationen kjol/klänning/pippi-nattlinne (samtidigt). Jag får inte mycket gehör för mina synpunkter på dagis-modet, så jag kanske borde försöka minska antalet valmöjligheter genom att rensa bort sommarkläderna i alla fall.

....och var finns Stilpoliserna när man behöver dem som värst?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vadå, låt henne gå till dagis i kjol/klänning/nattlinne och stoppa ner det du hade tänkt att hon skulle ha i dagisväskan. Då slipper du en massa onödigt stridande på morron. Väl på dagis då hon ser vad dom andra har på sig vill hon säkert byta till det du tänkt. Värt att pröva?

2008-10-13 @ 00:20:10
Postat av: Agneta

Aha - mycket fiffigt!

Jag får väl nöja mig med att dra på henne rena trosor och strumpbyxor på morgonen och låta henne bestämma resten. Dagis är ju ingen nobelfest, precis ;-)

2008-10-13 @ 10:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0