Startskott för Melodifest 2009

Idag läste jag i Expressen om "de artister som är aktuella för Melodifestivalen 2009";

Lena och Orup - YAY, jag älskar Lena!
Sonja Aldén - Jaaaa - kan hon upprepa den fina upptempo-balladen från 2007 är hon mer än välkommen!
Timbuktu - Kul med svensk rap-pop och han är duktig på texter!
Måns Zelmerlöv - inga kommentarer eller busvisslingar nödvändiga!
EMD - tjaaa, okejrå
Lasse Stefanz - man va f-n, måste vi ha in ett dansband varje år nu?!!
Veronica Maggio - gillar egentligen inte hennes röst, men det är kul med lite blandade bidrag
Jessica Andersson - fin röst bara hon låter bli att klippa sönder kläderna
Alcazar - JAAA! Mer disco-schlager!!
Jennifer Brown - jag ääälskar henne!
Linda Bengtzing - såklart!
Shirley Clamp - välkommen tillbaka!
Thorleifs - enough with the dansband, already!
Peter Jöback - ännu en uuuunderbar röst
När jag fortsätter läsa listan blir jag dock lite misstänksam;
Sandra Dahlberg, Brolle Jr, Elin Lanto, Lotta Engberg, Bosson, Poodles, Hannah Graaf, Carin Da Silva,  Linda Lampenius, Nordman, Marie Lindberg, Babsan (sjunger han?!), Agnes, Darin, Danny Sacuedo (ingår inte han i EMD?), Tommy Nilsson, The Arrival, Marie Picasso, Björn Skifs, Kurt Olsson (inkl damorkester), Arash, Caracola, Josefin Nilsson, Frida Muranius...hur många deltävlingar har de egentligen - 20?!!!

Sen inser jag att detta nog är ännu en låtsas-nyhet från kvällstidningarna - de har ju bara listat hela nöjes-Sverige som potentiella MF-deltagare(!!!)



(Bild: Melodifestivalen 2009 - Artisterna)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0