Intressant personalpolitik i 7 steg

1. Vi skulle ha fått nya löner den 1/1 2008 men vi har fortfarande inte haft lönesamtal så inga nya löner har betalats ut.
2. Jag ligger (enligt senaste kartläggningen) 7000kr/mån under genomsnittet för min yrkesgrupp hos samma arbetsgivare 
3. Min chef är helt överens med mig om att detta är helt fel och att jag måste få upp lönen med minst 7000kr
4.Personalavdelningen säger att det inte finns utrymme att korrigera "snedsitsare" 
5. Jag blir arg och söker nytt jobb
6. Min chef får reda på detta och blir jätteglad för enligt personalavdelningen är ett annat jobberbjudande den enda chansen för mig att få en rättvisare lön
7. Jag har lönesamtal imorgon så jag sitter just nu och väntar på samtal från det nya jobbet jag sökte
...suck...
....och jag är säker på att Skellefteå varit inblandad på något sätt - såååå typiskt dem!

Kommentarer
Postat av: Anette

Se där! Det enda som funkar är hot eller mutor. När det gäller allt. Särskilt barn men även arbetsgivare.

2008-09-16 @ 15:32:08
Postat av: Vännen J

U go get them grl! Remember the titans!

2008-09-18 @ 14:25:27
Postat av: Agneta

Tack för er uppmuntran - nu dj-lar!

2008-09-19 @ 10:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0