Jag blir galen

När magen börjar kurra springer jag ut och köper hämtlunch som jag sedan snabbt trycker i mig sittandes vid ett 8-mannabord i mitten av korridoren (max 15 minuter varpå jag städar undan efter mig). Där har jag och mina kollegor alltid suttit och lunchat men eftersom de flesta av mina kollegor redan i slutet av förra veckan flyttat till sunk-korridoren, så satt jag idag ensam och åt.
Efter min 7-minuters lunch plockade jag som vanligt upp efter mig och nu - 10 minuter senare - när jag skulle gå till kopieringsrummet fanns denna lilla lapp på bordet;


Jag blir helt dj-la galen. Nu när jag och mina gamla kollegor inte längre har ngn chef på plats utan är helt utlämnad till den lokala chefen (utan några som helst befogenheter över oss) så behandlas vi som värsta parian. Vi flyttas till de sämsta lokalerna och - eftersom vi tydligen inte ska bli tilltalade - så har arbetsplatsen kommit att fungera som en tvättstuge-anslagstavla.
Det är helt uppenbarligen dags att uppdatera sin CV och börja använda platsbanken lite flitigare.....

Kommentarer
Postat av: Anette

Åt du surströmming eller? Tänkte om lukten besvärade någon? Verkar ju helt absurt.

2008-09-09 @ 15:26:03
Postat av: Agneta

Nä, knappast - det var potatis och skinkgratäng. Dj-la gnällkärringar är vad de är!

2008-09-10 @ 15:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0