Tvångsförflyttning

I den nya organisationen har vi (de kvalificerade handläggarna) olika chefer, som alla sitter i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Kärnverksamhetens chefer (som ju sitter på plats) har därför bestämt sig för att börja spela schack på arbetstid, och istället för de där tråkiga svarta och vita schackpjäserna använder man sig av oss - den enda personal som de egentligen inte har chefsbefogenhet över.
Vi ska nu - med kort varsel - snabbt flytta ner till de mörkaste och sämsta lokalerna i hela huset, lokaler som saknar ventilation och väggfasta hyllor. Jag står och packar ner mitt arbetsrum i flyttlådor, som jag sedan antagligen får klippa ihop till ngt slags hyllsystem och tejpa upp på väggen.

Vadå - jag, bitter?!!!


(Illustrationen är ett resultat av en bildgoogling av ordet "tvångsförflyttning")

...synd att man inte bor i Norge - där hade ju t om denna tvångsförflyttning  låtit käckt och trevligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0