Dagens blogg-gäst

Idag har jag kopierat en annan blogg istället för att skriva ett eget inlägg, men det är inte för att jag är en oinspirerad slö-hög utan för att jag i min miljöförbättrings-iver vill slå ett slag för återanvändning ;-)

Jag har egentligen slutat röka även fast jag fortfarande har ett omättligt nikotinbegär. 
Jag röker ju bara när jag dricker vin och eftersom jag dricker så himla lite vin, så blir det ju alldeles för långt mellan gångerna, vilket då istället leder till ett ohämmat kedje-niko-tuggummi-tuggande.

Det är dock skönt att veta att man inte lider ensam - detvarintejagdetvarsossarna har idag mycket svårt att ta farväl av saker som ryker;

"Vad gör man då?
Vad mer kan man stilla begäret med? Inte plåster, tuggummi och skit. Det är inte nikotinsuget som är värst. Det är saknaden av RÖK som kommer våldta hela hjärnkontoret på mig. Jag vill andas in rök, jag vill se rök komma ut igen.
Finns det nåt annat man kan röka?
Ingen joint, tack. Hata, hata, hata knarket. Även cannabis-knarket, ja. HATA äcklet.
SÄG NEJ TILL KNARK, BARN. KNARK ÄR INTE FÖR OSS TUFFA!
Inte cigg heller. Herregud vad ska jag röka? Vattenpipa? Men vattenpipor är det fulaste som finns, varför måste dom vara så stora? Jag vill inte röka en hel jävla kokande MÖBEL. Och jag kan ju inte gärna dra fram en vattenpipa ur handväskan och börja bolma efter lunch ute på stan.

GE MIG NÅT SOM RYKER FÖR HELVTE!"


Kommentarer
Postat av: Skymt

Med din, vad det verkar, totala oförmåga att hantera dina beroenden, så skulle jag verkligen inte rekommendera cannabis som ersättning.



Varför inte bara stå ut i fyra fem dagar tills nikotinbegäret lagt sig naturligt? Det är inte så svårt, om man har bara ett uns av självdisciplin.



För det är ju inte nikotinet som skapar ditt beroende, detärdusjälv_, och ditt ohämmade tuggande och rökande av produkter som innehåller den drogen.





Men annars så finns det ju olika tobaksersättningar som inte innehåller nikotin, så som Knaster (nån indiansk örtblandning som även finns i olika smaker) eller Earth Impact - Herbal blend, fast vad är det för poäng med att förstöra lungorna med förbrännt växtmatrial om man inte ens får ut ett rus av det, övergår mitt föstånd.

2008-09-30 @ 16:32:20
Postat av: Skymt

Eh, i efterhand så ser jag ju att jag borde postat svaret detvarintejag...s blogg.



Nåja, friskt svarat, hälften brunnet, eller vad säger man? :)

2008-09-30 @ 16:36:57
Postat av: Agneta

Precis!

;-)

2008-10-08 @ 16:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0