Delfinal 1

Ok - var ska jag börja?
Jag skiter i vad kvällstidningarna skriker på söndagslöpsedlarna - Petra Mede var bäst i lördags!
Hon var lagom ironisk och självdistanserad och kläderna var bara helt underbara.
Freddie Wadling gjorde den finaste tolkningen av Alla har glömt som jag någonsin hört - jag blev lite blöt i ögat faktiskt.
...och nu till tävlingen;
Ingen ska känna sig förbigången här för alla artister sjöng ungefär lika dåligt men bottenplatserna måste ändå tilldelas Shirley Clamp och Marie Sernholt, även om konkurrensen var hård. Den där Jonathan hade en lovande ingång på refrängen men efter den första refräng-raden föll den liksom bara ihop. Jag kunde nästan inte höra Emilias sång eftersom jag blev så hypnotiserad av hennes överaktiva fingrar - kan man få ADHD i enstaka kroppsdelar?
Scotts låt var lyckligtvis hyfsat befriad från dansbandstakten men ändå inte tillräckligt bra.
Mina favoriter var Alcazar (såklart, trots att Andreas kläder var skitfula och att han åmade sig och svankade ryggen som en striptease-dansös) och hårdrockstjejen (trots att hennes kostymör måste ha supit till på jobbet - skinnoutfiten var inte anpassad efter hennes kropp och grenen hängde minst en decimeter för långt ner). Jag är ingen stor hårdrocks-fan men hennes låt hade faktiskt en melodi och en tydlig refräng, vilket var en bristvara under lördagens delfinal.
Marie Sernholt orkar jag bara inte gå in på - det var ju nästan lyteskomik. Hon kunde inte röra sig, definitivt inte sjunga och låten var ju heeeeemsk!

..och nu till den internationella jurygruppen;
Menar de på fullt allvar att Caroline af Ugglas har störst hitpotential i Europa?!
Jag kan då inte föreställa mig "Snälla, snälla, snälla, snälla....jag ber dig snälla, snälla, snälla..." dunka ut över de europeiska dansgolven i sommar...men det är ju bara jag, det...

Ja - nya friska tag nästa lördag! Skellefteå nästa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja äntligen fler än jag som gillar Petra Mede, kändes som om det bara var jag i hela Sverige som tyckte om henne, och A gör det med så det lovar bra inför Lördag

2009-02-10 @ 19:38:18
Postat av: Agneta

Du är inte ensam!

Vi lyssnar inte på de andra - de är bara avundsjuka på de snygga klänningarna och de roliga vitsarna!

Sådeså ;-)

2009-02-11 @ 10:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0