Sjukt mycket jobb och dyra pausprogram

De få dagar jag befinner mig på mitt tjänsterum behöver jag machete för att slå mig fram i den överfulla epost-inkorgen som svämmar över av nya uppgifter - jag hinner aldrig fika och ännu mindre blogga om melodifestivalen och andra livsavgörande företeelser.
En sak kan jag säga om lördagens delfinal - haha, jättekul! När sänder ni det riktiga programmet?

...för det kan väl aldrig vara möjligt att Molly Sandéns låt skulle vara den bästa?!! Den var ju suuuupertrist! Bortsett från det faktum att Mollys kläder var skitfula och koreografin lyste med sin frånvaro, så saknades ju all form av melodi och refräng(!!) Ok, BWO hade ju faktikskt en mycket bättre låt förra året, men lördagens bidrag var väl ändå bättre än Mollys?!!!!

Min personliga favorit var sistaplats-tagaren Maja Gullstrand. Jag äääälskar texter och hennes svenska text var bara så supercool, o-klyschig och upplyftande att man inte kunde låta bli att sitta och småflina under uppträdandet. Hennes klänning var jättefin, koreografin var mycket bra och melodin var så cool och skön. Ok, det kanske inte var melodifestival-typiskt, men den var tusen gånger bättre än Mollys intetsägande bidrag. Velvet hade också en mycket bra scen-show och även om låten var skittråkig i stort så var refrängen fantastiskt bra!

Nej, jag sitter fortfarande och väntar på den riktiga delfinalen och hoppas stenhårt att lördagens show bara var ett påkostat spexigt pausprogram.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0