Ledningen aviserar avvikande synpunkt ang inskolningsplan

Jaha - den fantastiska inskolningsplanen sket sig ju med en gång!
De tre arbetsgrupper jag sitter i vaknade till liv igen och bokade genast in en massa möten med tillhörande uppgifter.
På det kommer två halvlånga uppdrag som min chef beslöt att lägga på mig och som bostongurka på moset ringde en grannmyndighet och ville att någon från min myndighet skulle komma till Uppsala på onsdag och föreläsa om varsel(!!!!)
De ringer alltså 3 arbetsdagar i förväg och vill ha en 1-timmesföreläsning i Uppsala inför ett hundratal personer och - kära läsare - gissa 100 gånger vem som fick den äran!

Ledtråd: Det är samma person som nu måste sitta och gräva fram färsk länsfördelad varselstatistik, sysselsättningssiffror samt platstidsserier att göra pedagogiska bildspel av.
Samma person som nu sitter och tuggar sönder sina naglar och kedjedricker hinkvis med högkoncentrerat, nästan trögflytande, kaffe.
Samma person som fortfarande är skitful i håret och ännu inte bantat sig ner i sin snygga power-suit.

Ledningen har alltså än en gång lagt sitt veto mot mina storartade inskolningsplaner...*suck*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Från Uppsala är det inte långt till Stockholm.... Kanske läge för en liten aw? Gratis boende finns så klart vid Zinken.

Puss vännen J

2009-01-12 @ 12:49:59
Postat av: Agneta

Världens bästa J - tack!

Ja, en AW med dig skulle vara extremt välbehövlig, men planet hem går redan 14.55 och det är som sagt supercrazybusy på jobbet.

Det blir dock fler huvudstadsresor i januari - jag hoppas då att erbjudandet står kvar!

2009-01-13 @ 12:50:05
Postat av: Jenny

Erbjudande om AW står alltid kvar, det är lika säkert som att solen försvinner i Norrland på vintern! Kram

2009-01-13 @ 13:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0