Psycho-program och minnesövning

Jag har faktiskt försökt bifoga en bild på nyårsdukningen som utlovat, men när jag försöker öppna de nyligen nedtankade bilderna får jag upp någon dj-la "licensing agreement" med något himla JASC Photo shop, där jag måste trycka på någon "Ok"-knapp och gå med på en prenumeration för att kunna se mina egna bilder - vad är det för himla fasoner?!! Det ingick ju ett foto-program till kameran och det ska man väl knappast tvingas betala för i efterhand?! Nä, nu måste jag andas i en papperspåse igen.....sådärja, nu blev jag lite lugnare igen ;-)
När jag gick i skolan bestod min vanliga instuderingsmetodik av sista-minuten-panik-pluggande, och det jag lyckades trycka in i huvudet försvann lika snabbt direkt efter tentan (om man hade tur, annars höll de sig inte ens kvar så länge ;-) och jag har egentligen aldrig saknat den där förlorade kunskapen. Det jag däremot kan lägga timmar på att försöka komma ihåg är de där totalt oviktiga sakerna som ramlat ur minnet, t ex en viss sångtext, rollfigurernas namn ur en gammal tv-serie, titelmelodin till någon annan gammal tv-serie eller, som för stackars Karin, ett gammalt barnprogram.

Jag var nog inte något speciellt aktivt barn, eftersom jag minns nästan alla obskyra barnprogram som gick när jag var liten, samt många av titelmelodierna, men denna kommer jag inte ihåg....eller är det kanske den tecknade serien med den gamla tanten och hennes hund, jag tror hon kallade den "Precious"....fast jag minns ju inte att den var grön, förståss...och inte var det någon katt heller....

Är det någon som kan hjälpa Karin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0