Godis- och drinkdrömmar samt knasiga kläder

Ååååh vad hopplös jag är. Jag har svurit på att inte gå på de där fruktansvärda godis-reorna som finns alldeles vid kassorna. Igår föll jag ändå för en Kex-chokladrea "4 för 20", och naturligtvis tryckte jag ju i mig en hel chokladkaka så fort jag kom hem. Varför lyckas jag inbilla mig att jag kan köpa hem en massa godis som jag sedan inte ska röra, utan lägga fram i dekorativa skålar till alla spontanbesökare som ju inte kommer. Samma tanke ligger bakom uppbyggandet av mitt barskåp. Jag har nu vodka i flera olika smaker, två Bacardi, två gin, tequila, mörk rom, gammeldansk, martini (söt och vermouth), flera whiskeysorter, två goda cognacsorter samt en uppsjö av likörer. När jag var yngre drömde jag alltid om att ha ett välsorterat drinkskåp så att man alltid kunde bjuda sina många gäster på deras favoritdrinkar. Då hade jag ett rikt socialt liv och ingen alkohol hemma, nu när jag samlat på mig alla drinkingredienser - ja, då har jag ju ingen att bjuda...*typiskt*

Jag skrev tidigare om trend-slavars läskiga utstyrslar, när jag såg en bild på Sofi Fahrman som fullkomligt skrämde slag på mig. Hon hade på sig en fruktansvärd flerfärgad rutig klänning och påminde mig lite om "Kejsarens nya kläder". Jag tror att de inbillar sig att allt som är "inne" ser rå-läckert ut, och kan inte - som vi vanliga oinsatta - se hur absurt töntiga de ser ut. Hittade fler läskiga utstyrslar på gofugyourself, denna gång var det Keira Knightley vars garderobslampa tydligen gått sönder. Så här kan det bli om man tvingats plocka ihop sin outfit i totalt mörker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0