Finanstekniska kriser och snygga kläder

Jag hade förträngt vilken finansieringsteknisk katastrof januari egentligen är.
Trots upprepade erfarenheter av ekonomisk misär efter årsskiftet fortsätter detta tillstånd att överraska mig.
Det är nu 4:e januari, 3 veckor kvar till nästa lön och jag har drygt 600 kr kvar på kontot(!!)
image362

Lyckligtvis hann jag frekventera såväl Esprits som MQ´s super-rea innan min finansiella status gick upp för mig - ok, jag har kanske inga pengar men jag har en supersnygg kavaj + matchande byxor från MQ, en röd Esprit-kappa i tweed och 2 toppar (också dessa MQ) som jag kan gå omkring och stajla med.......så fort jag gått ner 5 kg vill säga, men det ska ju inte vara några problem eftersom jag ska börja på viktväktarna (igen) på lördag och bli lagom slimmad och atletisk innan våren....som så många gånger förr ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0